kennisbank
kennisbank
Neem contact op en laat je website of webshop voor je werken.
Het CTR (Click Through Rate) is een essentiële meeteenheid in online marketing, die aangeeft hoe effectief advertenties, links of e-mailcampagnes zijn in het aantrekken van klikken van gebruikers. Deze statistiek is van groot belang, omdat het de mate van interactie van het publiek met je content meet.
CTR is een percentage dat het aantal keren dat een specifieke link, advertentie of e-mail werd aangeklikt, vergelijkt met het totale aantal keer dat deze aan gebruikers is vertoond. Het wordt vaak berekend met de formule:
CTR=(Aantal klikken/Aantal vertoningen)×100%
Stel, je hebt een advertentie die 500 keer werd vertoond en daaruit zijn 25 klikken gegenereerd. De CTR-berekening zou zijn:
CTR=(25/500)×100%=5%
Een CTR van 5% betekent dat van elke 100 vertoningen, gemiddeld 5 mensen hebben geklikt op de advertentie.
Een hogere CTR duidt op een grotere betrokkenheid van het publiek bij je content. Het kan wijzen op de effectiviteit van je advertentie of het aantrekkelijke karakter van je titels en inhoud. Een lage CTR kan wijzen op slechte targeting, irrelevante content of zwakke CTA’s.
Een voorbeeld: Stel dat je twee verschillende titels hebt voor een advertentie en de ene heeft een CTR van 3% terwijl de andere een CTR van 6% heeft. Dit betekent dat de tweede titel twee keer zo effectief is in het genereren van klikken.
Heb je vragen? Neem contact op met Webduim!
meer weten
contact
Heb je een website nodig maar nog geen idee hoe en wat? Onze klantensupport staat klaar om al je zorgen weg te nemen en al je vragen te beantwoorden.
Je kunt ons op verschillende manieren bereiken:
+31623152840 info@webduim.nl