Faq
Wat is een landingspagina?
Een landingspagina is een pagina op je website waarnaar verwezen wordt vanuit andere websites, advertenties of social mediakanalen. Hier komt de bezoeker dus op terecht wanneer hij of zij op een link klikt, je ‘landt’ hier dus letterlijk op. Bijvoorbeeld: een advertentie over nieuwe hardloopschoenen. Jij bent daarin geïnteresseerd en klikt op de ‘nu shoppen’ link op Facebook, dan kom je op de website van de aanbieder terecht. Dat noemt men de landingspagina. Een goede landingspagina kan je conversie verhogen, wat weer grote invloed kan hebben op een positiever bedrijfsresultaat. Er zijn voorbeelden beschikbaar van bedrijven die hebben gewerkt aan de conversie van landingspagina’s. Een optimalisatie door een specialistisch bedrijf als Webduim kan in sommige gevallen zorgen voor een verdubbeling van de winst.
Om het duidelijker te maken, hierbij een voorbeeld:
Jij hebt een website waarbij 1 op de 10 bezoekers je product koopt. Een percentage van 10%. Nu kan je ervoor kiezen om te adverteren zodat er in plaats van 10, dadelijk 20 bezoekers op je website komen. De verkoop zal van 1 naar 2 producten gaan. Maar wat als je de conversie kan laten stijgen? Dan gaat het aantal verkopen omhoog op hetzelfde aantal bezoekers. En dat alles door je website slim in te laten delen, Webduim is hiervoor bij uitstek dé partij.