Webduim flag Nederlands Webduim flag Russia
Webduim logo white
  • fb icon
  • instagram icon
m e n u
Webduim » Blog » SEO » Vindbaar in Google, de eerste stap naar een succesvolle site
w e b d u i m

blog

Vindbaar in Google, de eerste stap naar een succesvolle site

Vindbaar in Google, de eerste stap naar een succesvolle site

Een aantal jaren terug waren en een aantal voorkeurs zoekmachines en Google was maar een kleine jongen onder deze giganten. Ergens tussen nu en toen is het Google gelukt om de grootste te worden en wellicht heeft dit te wijten aan de simpelheid van de zoekmachine. Je hebt een zoekbalk, waar je het en en ander intypt en dat was het zo’n beetje.

Waarom zijn er dan zoveel mensen die zo graag op die nummer één plek willen staan in die hele simpele en toch goed doordachte zoekmachine? Omdat Google de grootste is. Google staat vrijwel garant voor een succesvolle site als je gevonden wordt. Sterker nog, gevonden worden is het wellicht wel hét belangrijkste wat je als site eigenaar kunt behalen. Een goede notering in Google is goud waard en zou prioriteit moeten zijn bij het opzetten van een site.

Het hoe en waarom gaan we hieronder bespreken, al raken we maar een puntje aan van waar die ene simpele zoekopdracht op kan uitkomen.

Goede SEO

Wellicht wel een van de belangrijkste van allemaal is een visueel goede site. We spreken nu niet over wat de site technisch aan het draaien houdt, maar of er links naar jouw site zijn vanuit andere pagina’s, of er genoeg relevante keywords in staan. Keywords zijn woorden die men wel eens zou kunnen gebruiken om een product of beschrijving te vinden via google. Hoe beter de keywords, hoe beter de vindbaarheid website -gewijs.

Een website vindbaar maken kan alleen met Kloppende, goed geformuleerde teksten op de site. Geen onzinteksten waar de zoekwoorden in verwerkt staan, maar echt inhoudelijk goede teksten met goede formulering en alineaopbouw. Google houdt van duidelijkheid en het algoritme is daar behoorlijk kritisch in. Als het voor de lezer van de teksten of koper van je product al niet duidelijk is, zal het voor een algoritme helemaal niet te lezen zijn.

Goede SEO is een kunst op zichzelf en om dit onder de knie te krijgen, is in veel gevallen is het makkelijker om gewoon iemand in te huren om de site of winkel SEO technisch op orde te krijgen als dat je het zelf moet doen. Het wiel opnieuw uitvinden is overbodig werk als je voor een goede prijs soms ook wielen kunt kopen. Kijk Marketing van Webduim voor een aantal pakketten, welke je al een goede stap in de richting kunnen duwen.

Betrouwbaarheid voor de bezoeker

Niet alleen zul je meer bezoekers trekken door een hoge notering op pagina een na te streven, maar de betrouwbaarheid van de site gaat ook omhoog. Een persoon die een site op nummer 1 tot 5 van de zoekopdrachten tegenkomt, kan er tegenwoordig al vanuit gaan dat de site te vertrouwen is. Heeft de site bijvoorbeeld geen goed of geldig SSL-certificaat, zal deze nooit zo hoog in de ranking komen.

Een SSL beschermt de persoonlijke data, welke wordt ingevoerd op een site wanneer een persoon met een account in moet loggen, of iets kan aankopen op de site. Niet alleen het SSL is voldoende, maar het aantal seconde dat een site erover doet om te laden, een goede SEO en algehele goed werkende site zijn ook een aantal factoren, welke het makkelijker maakt om hoger in de noteringen te komen.

Een keurmerk badge na aansluiting bij een van de webwinkel keurmerken kan ook enorm helpen en vrijwel alle grote winkels zijn op een webwinkel keurmerk aangesloten. Niet alleen wordt er met reviews dan veel over de website gepraat, maar in een aantal gevallen leveren deze ook links op – welke fungeren als backlinks-, dus meer gratis SEO!

Zo blijf jouw website altijd in topconditie.

Het uiterlijk van je site

Stel je voor, je zoekt een product in een winkel en vindt het op een site waar van alles door elkaar staat, overal banners van hun producten en alles beweegt in alle kleuren van de regenboog. Zou je er dan iets kopen. Grote kans van niet, omdat je niet het idee hebt dat je lekker even kunt winkelen, maar dat alles aangedrongen wordt door alles wat beweegt.

Precies hetzelfde als dat er in een fysieke winkel meteen iemand op je af komt draven zo snel je de drempel van hun “territorium” over bent. Het geeft geen fijn gevoel en komt in veel gevallen geforceerd vriendelijk over. Een website kan dit ook doen en dat geeft geen goede eerste indruk.

Stel nu dat je een mooie rustige winkel binnen surft, waar alle foto’s stil staan, van dezelfde grote zijn en een banner rustig een aantal foto’s laat zien. Grote kans dat deze de aandacht van de bezoeker al langer vast heeft weten te houden als de vorige site omdat deze site gemakkelijker digitaal winkelt.

Zorg dat de foto’s zo zijn gemaakt of bewerkt dat ze bij het thema van de winkel horen en bij elke foto een goede uitleg staat, wat er op de foto te zien is. Combineer je dit met de betrouwbaarheid van een goede algemene voorwaarden, een privacy beleid en beveiliging, is het bijna gegarandeerd dat de bezoeker de site zal onthouden voor de juiste redenen en Google je site hoger zal ranken.

De competitie

Uiteraard sta je nooit alleen bovenaan de noteringen van Google. Er zijn altijd andere sites die anders met hun SEO omgaan als jij met jouw site, ware het een shop of een blog of wat anders. Concurrenten zijn er om jouw geld of bezoekers uit jouw webwinkel of blog te houden en die over te sluizen naar hun winkel of blog, met goede en relevante zoekopdrachten.

Erger nog, als deze concurrenten betere SEO hebben zal Google de concurrent hoger plaatsen als jouw site. Gevonden worden, op de juiste manier is dus heel belangrijk. Er is een ander artikel in de kennisbank te vinden, welke volledig focust op het optimaliseren van je website, zodat je de eerste stappen al hebt kunnen zetten naar wellicht een betere site.

Conclusie…

Een opgeruimde, rustige en overzichtelijke site doet heel veel. Gebruik goede en duidelijke teksten om je site te vullen en geef de afbeeldingen op de site goede en duidelijke omschrijvingen en namen, welke gekoppeld kunnen worden aan zoekopdrachten die men doet, om op jouw site te vinden wat er op die afbeeldingen staat.

Geef af en toe aan Google de opdracht om de site weer eens te bezoeken en er is al een groot gedeelte gedaan om de site beter vindbaar in Google te maken. Het mogen dan wel ogenschijnlijk makkelijke dingen zijn om te veranderen, maar heel veel sitebeheerders hebben het nog niet gedaan en ben jij dus nu een stap voor op de concurrentie!

Deel dit bericht

Wil jij een succesvolle website?
Kijk dan snel verder.

SEO-extra

Wil je meer klanten en meer conversies en ben je opzoek naar iets meer dan alleen het basis pakket?

Met het SEO Extra Pakket bieden we alle extra’s waar jij naar opzoek bent!

SEO-premium

Ben je opzoek naar een duidelijke strategie voor jouw bedrijf?

Dan is het SEO Premium pakket geschikt voor jou. Neem eens een kijkje en lees verder.

contact

Neem vrijblijvend contact met ons op:






    Heb je een website nodig maar nog geen idee hoe en wat? Onze klantensupport staat klaar om al je zorgen weg te nemen en al je vragen te beantwoorden.

    Je kunt ons op verschillende manieren bereiken:

    +31623152840 info@webduim.nl